Zajímavé odkazy
Mazací plán Total
Zadní náprava Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen
Zadní náprava je nejčastěji ve tvaru U .Je většinou podstatně jednodušší než přední.Spojení s karosérií je zprostředkováno přes silentbloky a pružiny pérování a to většinou vinutými pružinami .U francouzských vozidel Renault a Peugeot bývá odpružena torzními tyčemi.
Při správné údržbě je většina zadních náprav bezproblémová.U již zmíněných vozů Peugeot a Renault,bývají problémy s zarezlým uložením ramen.Zadní náprava v podstatě přestává plnit funkci.
U standardních zadních náprav je nejčastější závada koroze a mechanické poškození po havárii nebo pouze nárazem kola na překážku např.obrubník.Zadní náprava již nemá správnou geometrii a dochází k většímu opotřebení pneumatik,zvýšení spotřeby paliva a ke změně jízdních vlastností.
Rám pod motor neboli nápravnice
pro automobily Hyundai, Ford, Opel, Nissan, Kia a mnoho dalších.
Rám pod motor neboli nápravnice je většinou ocelový svařovaný díl s několika funkcemi.
Na rámu pod motor je „položený“ motor s převodovkou.Na rámu pod motor jsou připevněné ramena zavěšení kol.Rám pod motor samozřejmě je i významný pevnostní prvek karoserie.Největšími nepříteli rámů pod motor je mechanické poškození a koroze.Známe i případy vytržení zavěšení kola z příčiny koroze nápravnice.O nebezpečí takové závady rámu pod motor nelze pochybovat a navíc bývají problémy na technické kontrole vozidla.
Díky naší velké nabídce rámů pod motor je investice do nového rámu pod motor jen zlomkem obvyklé ceny.