Blog

Rámy pod motor

Rám pod motor neboli nápravnice

pro automobily Hyundai, Ford, Opel, Nissan, Kia a mnoho dalších.

RM14301.jpg

 

Rám pod motor neboli nápravnice je většinou ocelový svařovaný díl s několika funkcemi.

Na rámu pod motor je „položený“ motor s převodovkou.Na rámu pod motor jsou připevněné ramena zavěšení kol.Rám pod motor samozřejmě je i významný pevnostní prvek karoserie.Největšími nepříteli rámů pod motor je mechanické poškození a koroze.Známe i případy vytržení zavěšení kola z příčiny koroze nápravnice.O nebezpečí takové závady rámu pod motor nelze pochybovat  a navíc  bývají problémy na technické kontrole vozidla. 

Díky naší velké nabídce rámů pod motor je investice do nového rámu pod motor jen zlomkem obvyklé ceny. 

Zadní náprava

Zadní náprava

Zadní náprava Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen

Zadní náprava je nejčastěji ve tvaru U .Je většinou podstatně jednodušší než přední.Spojení s karosérií je zprostředkováno přes silentbloky a pružiny pérování a to většinou vinutými pružinami .U francouzských vozidel Renault  a Peugeot bývá odpružena torzními tyčemi.

Při správné údržbě je většina zadních náprav bezproblémová.U již zmíněných vozů Peugeot a Renault,bývají problémy s zarezlým uložením ramen.Zadní náprava v podstatě přestává plnit funkci.

U standardních zadních náprav je nejčastější závada koroze a mechanické poškození po havárii nebo pouze nárazem kola na překážku např.obrubník.Zadní náprava již nemá správnou geometrii  a dochází k většímu opotřebení pneumatik,zvýšení spotřeby paliva a ke změně jízdních vlastností.